ORA DE ISTORIE
Historia magistra vitae

Noile forme de divertisment – jocurile și tehnologia. Consecințe

Computerul

  • reprezintă una dintre cele mai mari invenții din secolul XX
    • a înlocuit mașinile de scris
    • prin intermediul lui putem juca jocuri video, asculta muzică și viziona filme
    • oferă acces la internet
  • 1974: a fost lansat primul computer personal Altair 8800
  • 1976: a apărut computerul personal Apple I
  • 1981: a fost lansat IBM 5150

Jocurile video

  • se pot juca pe telefon, pe tabletă, pe consolă sau pe computer
  • se pot juca online sau individual
  • stimulează curiozitatea, interesul și competitivitatea jucătorilor
  • în majoritatea cazurilor, publicul-țintă îl reprezintă copiii

Evoluția jocurilor video

  • primele jocuri au apărut pe computere
    • Ralph Baer a pus bazele jocurilor video, deschinzând era consolelor de jocuri video
      • cea mai cunoscută consolă este Odyssey Magnavox
  • 1947: a apărut primul joc pe calculator, o simulare de rachete creată de Thomas T. Goldsmith Jr. și de Estle Ray Mann
  • 1950-1960: apar noi jocuri: X și 0, Tennis for Two, Spacewar
  • anii ’70: apar jocurile Arcade (mașini de divertisment bazate pe plata cu monede)
  • anii ’90: a luat avânt industria jocurilor video pe computere personale
    • au apărut jocuri precum Super Mario, Quake, Age of Empires

Consecințe

  • jocurile afectează sănătatea (vederea, somnul, coloana, obezitatea)
    • unii copii preferă jocurile de simulare a sporturilor în loc să facă mișcare fizică
    • dependența de jocuri duce la izolare socială
  • jocurile video pot fi folosite ca propagandă
    • unele jocuri pot forma atitudini naționaliste sau xenofobe
  • jocurile cu caracter violent îi pot face pe jucători să nu mai conștientizeze consecințele reale

www.oradeistorie.ro