Dacă tot ați ajuns aici, ne-am bucura dacă ne-ați scrie câteva rânduri ca să știm ce v-a plăcut la acest site sau cum am putea să-l îmbunătățim. Un singur lucru vă rugăm, să fiți sincer! Feedbackurile pozitive ne stimulează, iar cele negative ne ajută să ne îmbunătățim activitatea.
Viitorul României e alături de Uniunea Europeană și NATO.
Alegerile prezidențiale sunt despre valorile noastre comune: democrația, libertatea și solidaritatea europeană.
Viitorul României este în mâinile dvs!
Timpul de căutare poate varia în funcție de numărul de rezultate.
Informații clare și succinte.
Materiale bine structurate. Succes și mulțumesc.
M-ati surprins plăcut din prima.
Succes!
Am găsit informații utile pentru ore. Mulțumesc mult.
Mă bucur că v-am descoperit. De 3 ani mă chinui să prind un post la titularizare și nu reușesc. Cred că este important cum sunt lecțiile structurate și dacă le înțeleg. La o primă vedere chiar îmi place cum le aveți structurate, în plus găsesc foarte repede ce îmi doresc. Vă mulțumesc că existați. Am să vă urmăresc cu atenție și pe YouTube.
Buna! Sunt eleva in clasa a 12-a si dau bacul in cateva luni la istorie. Tin sa mentionez ca inteleg mai bine de pe acest site decat din clasa! Felicitari pentru structurarea materiei intr-o ordine atat de logica si de frumoasa!
Mă interesează istoria lui Avram Iancu și a timpului său.
Mie imi place foarte mult acest site pentru ca nu trebuie sa stau sa ma uit in caiet incercand sa-mi inteleg scrisul, cel mai fain este ca trebuie doar sa intru pe site si sa invat lectia, si pentru ca este foarte muncit si nu exista nicio reclama pe site, RESPECT DOMNU’ DE ISTORIE 🫡
Un documentar excelent!
Cred că trebuie subliniat foarte pronunțat că hărțile istorice privind populațiile dintr-un teritoriu într-o anumită perioadă istorică (cu excepțiile specificate explicit), în particular privind teritoriul României și vecinătăților, se referă la populația (etnia) care controla militar teritoriul și nu la proporția diferitelor populații (etnii) care se aflau în perioada respectivă în acel teritoriu.
Bună ziua,
Vă mulțumim pentru feedback și pentru sugestie! O să o luăm în considerare.
Aveti un site interesant si frumos alcatuit. Informatiile postate de dumneavoastra imi imbogatesc si completeaza cunostintele de istorie. Va multumesc!
Bună ziua,
Vă mulțumim că ne urmăriți!
La enumerarea formațiunilor prestatale ar fi fost bine, în măsura în care sunt cunoscute, să fie spuse și componența etnică a acestora precum și etnia conducătorilor.
Pentru elevi și nu numai ar fi informații prețioase – educative.
Azi am descoperit acest site. Am citit două schițe de lecții. Una este schița lecției privind minoritățile naționale. Este simplistă și influențată de teoriile hungariste și evreiești. În primul rând, deznaționalizarea maghiarilor în timpul regimului comunist este o mare minciună. Face parte din campania revizionistă declanșată de regentul Horthy Miklos împotriva Tratatului de Pace de la Trianon, susținută și astăzi de statul ungar, exponentul fiind Victor Orban. Și doi: Ion Antonescu nu a trimis niciun evreu sau țigan în lagărele de exterminare. I-a scos din zona de război conform regulilor timpului. ”Partenerul strategic aliat” era Germania, căreia i-a aparținut decizia. Campania de autovictimizare a evreilor continuă și azi. Trei: România nu a vândut evrei și germani. A pretins doar restituirea cheltuielilor făcute de stat cu educația și instrucția școlară. Și astăzi ar trebui ca toți cei care au studiat pe bani publici să restituie cheltuielile către stat și numai apoi să plece în străinătate.
De ce nu ați reținut și faptele pozitive ale regimurilor românești față de minoritățile naționale? Acestea trebuie să primeze pentru tinerele generații de elevi, și nu tezele promovate în țările mamă despre politicile României.
Mă uit la harta Europei la 1848. De unde o hartă manipulatorie a Imperiului Habsburgic cu harta revansismului ungar..
Ce fel de istorie manipulatorie? Așa învățăm noi copiii?
Excelenta initiativa de a da cate o pilula de istorie pe care o inghiti usor si cu placere.
Îmi place istoria și modul cum o prezentați.
Măcar atunci se făcea propagandă să-ți iubești țara, acum se face propagandă s-o urăști și să o părăsești. Schimbare în bine, NU!?
Dădusem follow ca să mai urmăresc, dar cand am intrat pe site și am văzut istoria minorităților și istoria evreilor am zis că am ajuns intr-o altă țară a cărei istorie n-am timp să o studiez, că și pentru a noastră e efort mult așa că o să caut altă platformă cu istoria românilor, fără compromisuri cu puternicii zilei.
De milenii omenirea se întreabă: „Cine suntem, de unde venim, încotro ne îndreptăm?”. Historia magistra vitae ne ajută să găsim răspunsul.
Vă mulțumim că existați, vă mulțumim că vă interesează dorința noastră de cunoaștere.
Interesant. La orice vârstă merită să îți completezi cunoștințele, să clarifici întrebări, să afli lucruri noi în domenii ce te interesează. Multumim și vă dorim succes!
O prezentare succintă, excelentă pentru ȋnţelegerea subiectului „poporul roman” la nivelul necesar pentru orice doritor de cunoaştere ȋn domeniu.
Sigur, situaţia este mult mai complexă şi ȋn privinţa modului ȋn care a evoluat limba română (adstratul slava veche devenind strat, iar influenţa altor limbi – maghiara, turca, germana etc. devenind strat) sau formarea mai multor populaţii neoromanice la sud de Dunăre, vlahii din sud participanţi la apariţia statului vlaho-bulgar, transhumanţa medievală care a dus la răspândirea comunităţilor neolatine etc.
Interesant. De urmarit.
Un site foarte util pentru elevi dar nu numai! Lectiile sunt foarte bine structurate, foarte documentate (vorbesc din punctul de vedere al unui pasionat, nu al unui profesionist) cu o grafica excelenta. Astazi v-am descoperit si o sa va urmaresc cu placere. Felicitari echipei pentru initiativa si efort si mult succes in continuare!
Astăzi v-am descoperit și acest site este interesant. Va doresc succes in continuare!
Bună ziua!
Aș fi foarte bucuros dacă ați putea prezenta foiletonic o adevărată istorie a României, îndepărtând astfel false informații promovate de diverse națiuni cotropitoare sau de regimul comunist de-a lungul timpului.
Mulțumesc!
Acesta este adevărul. Se pare că Ceaușescu nu a fost deținut la Doftana .Oricum istoria rămâne cea mai frumoasă poveste vorba lui Cioroianu.
Ma bucur sa va citesc! Sunt pasionat de istoria medievala si-mi doresc cat mai multe informații reale nu „comandate sau contrafăcute”! Astept cu mult interes informatii si chiar sugestii ptr procurat diferite cărti!
Foarte utile.
Sunt sătul de ISTORIA „prelucrată” de diverse organizații politice, pentru a servi unor inteerese propagandistice. Aștept sinceritate și corectitudine din partea dumneavoastră. Vă mulțumesc!
Salutare, ma bucur enorm ca am gasit acest site cu informatii concrete si concise, frumos structurate si mai presus de orice, utile. Va multumesc frumos pentru munca depusa si in viitor voi transmite mai departe aceasta sursa de informare. Numai bine!
Bună ziua,
Vă mulțumim pentru cuvintele frumoase!
Bună ziua,
Mă ajută mult materialele dv. în predare. M-aș bucura însă mai mult dacă filmele istorice de pe youtube ar fi traduse în românește! Mult spor în continuare și inspirație!
Bună seara,
Vă mulțumim pentru feedback! Filmulețele la care faceți referire nu sunt realizate de noi.
Lecțiile sunt de mare ajutor cu un conținut explicat într-un mod ușor de înțeles. Mulțumim pentru materialele gratuite!!! Dar, va rog, daca ați putea face posibilă accesarea conținutului unor lecții!
Bună seara,
Dacă nu puteți accesa o anumită lecție înseamnă că ea nu a fost încă realizată. Dacă aveți întrebări vis-a-vis de un anumit subiect, vă rog să lăsați un comentariu sau să ne contactați prin e-mail la adresa profu@oradeistorie.ro
Toate cele bune!
Sunt studenta in anul 2 la Istorie. Materialul este foarte bine prezentat, clar, concis, are schitate evenimentele importante cuprinse intr-un material de nota 10 +! Va multumesc foarte mult!
Este o schiță clară, sintetică și foarte acurată din punctul de vedere al informației științifice. Vocabularul elegant, precis și accesibil o face foarte prietenoasă!
Felicitări!
Felicitări! Mulțumesc pentru aceste lecții bine structurate!
Sunt informații foarte bune și complete în procesul de predare-învătare-evaluare.
Felicitări!
Materiale bine structurate. Chiar acum m-am uitat pe unele. Am si eu materiale realizate chiar de mine, dar mă ajută și acestea!
Mulțumim! Mi-ar face plăcere să colaborăm.
Bună ziua,
Vă mulțumesc pentru feedback!
Pentru colaborare, vă rog să trimiteți un e-mail la adresa profu@oradeistorie.ro.
Super!
Multumesc! Materialele sunt bine structurate si prezentate. Adăugati imagini, hărți, semnalați cărti despre fenomenul holocaustului, istoria evreilor, etc.
In primul rand, apreciere si admiratie.
Farmacia – comertul cu medicamente – a fost inventat de catre cavalerii templieri, nu de catre arabi.
Allah este acelasi Dumnezeu, e traducerea araba a cuvantlui „Dumnezeu”; exprimarea „zeul unic” in care credeau e generatoare de confuzii.
Este ok ce prezentați dar este oribil faptul că nu permiteți copierea textelor. Dezamăgitor !!!!!
Bună ziua,
Vă mulțumim pentru feedback. Materialele le puteți descărca în format pdf.
Astăzi v-am descoperit. Materialele sunt foarte bine structurate. Felicitări! Mulțumesc!
Bună ziua! La „Bacalaureat istorie – cerințe și rezolvări” nu sunt decât cerințele.
Bună seara,
Unele cerințe au fost rezolvate, însă sunt puține. Dacă aveți vreo neclaritate, nu ezitați să lăsați un comentariu.
Vreau sa va multumesc mult pentru munca depusa in acest site. Temele sunt foarte bine structurate si continutul este unul usor de inteles, chiar si pentru mine care nu ma pasioneaza atat de tare istoria, insa am bacul anul acesta si acest site imi este de mare ajutor. Keep up the good work, faceti foarte bine ceea ce faceti, sunt sigura ca sunt si alte persoane in situatia mea si va sunt recunoscatori, asa ca mine de altfel. Succes in continuare!
Bună ziua, Alina Anastasia
Îți mulțumesc pentru feedback!
Spor!
La studiul de caz William Shakespeare s -a strecurat o greșeală: 1616 este anul când a murit acesta, nu când s-a născut. Mulțumesc! O zi frumoasă!
Mulțumesc pentru observație! Toate cele bune!
Nu merg folosite lectiile de la clasa a IX-a. Am nevoie de lectiile de la capitolul ISLAMUL SI EUROPA. Va rog sa remediati problema.
Bună ziua,
Lecțiile de la clasa a IX-a vor fi realizate după ce va intra în vigoare noua programă școlară.
FELICITARI pentru lectiile foarte frumos structurate, clare, concise, fara erori de redactare si de un real ajutor elevilor care se pregatesc pentru examenul de bacalaureat! In calitate de parinte al unui astfel de elev, va multumesc!
Vă mulțumim pentru cuvintele frumoase! Sperăm ca lecțiile noastre să ajute cât mai mulți elevi.
Dar lectia cu imperiul persan si a regatului fenician nu o regasesc pe site. Remediati problema!
Legea 118/1990, data pe repede de catre FSN cand nici nu exista parlament ca sa mai potoleasca din furia fostilor dizidenti români, are lacune serioase referitor chiar la dizidentii si chiaburii persecutati in toate modurile posibile. Cred ca ar trebui refacuta pe categorii de persecutati politic,ca sa se inteleaga ceva din aceasta lege si sa nu mai provoace confuzie si lacune.
Eu ma aflu in două situatii:
1 Tata declarat chiabur,este dus la Canal Poarta Alba in toamna lui 1949 si lasat in libertate in octombrie 1953, cu recomandarile:
a) sa mai ramana aproximativ in santier civil circa 6 luni tot in zona de munca a canalului Dunare Marea Neagra
b) la inapoierea acasa in Stoina,Gorj, sa nu mai aiba nicio activitate pe care a avut-o inainte de-a ajunge la munca fortata la Poarta Albă, adică, avea băcănie (comerț), boiangerie (servicii) și microfabrică de produs țiglă de acoperiș (producție). Fiind nevoit a se stabili până la pensie să deschidă boiangeria în comuna Polovragi/Baia de Fier, Gorj.
2. Personală, a mea, a fiului discriminat profesional si artistic. In 1979 lucram la Primăria Municipală București – Întreprinderea Horticola 1 Mai, care se ocupa printre alte activitați si de construcția de parcuri, grădini, puncte de zone verzi, materiale horticole susținătoare a secției de arhitectură peisajeră, producție de seră și pepiniere, cu sute de angajați. Cu toate că aveam 8 ani de educație în horticultură, la angajare cei de la Personal s-au informat la Primăria din Stoina, Gorj din ce familie mă trag și că deocamdată nu-mi vor da funcția meritată educațional și voi fi angajat ca floricultor muncitor ca să arăt atitudine tovărășească colectivului secției de arhitectură peisajeră la care voi activa. Se intâmpla în anul 1974, iar cum în timpul liber lucram la două romane și scriam și poezie, proză scurta, participam aproape zi de zi spre seară la ședințele unor cenacluri literare bucureștene, ca Cenaclul de Luni, Cenaclul George Bacovia, Cenaclul Enăchiță Văcărescu, Cenaclul Confluențe, Cenaclul Atelier, iar sâmbăta spre duminecă țineam la mine în locuință, în strada George Coșbuc nr.15, Șezătoarea Prietenii Artelor, unde 30-40 de artiști și iubitori de artă participau, urmăriți de agenți ai Securității, așa cum arată documentele scoase de la Arhiva Securității.
Deci AJPIS GORJ a catadicsit să-mi pună ștampila pe dosar, nu sunt documente suficiente ca legea 118/1990 sa fie aplicată.
La 73 de ani vreau sa-mi ajut nepoata de 5 ani pentru clasa zero. Am vrut sa vad daca gasesc ceva inspiratie. Voi „fura” imaginea din fata grotei. Sa-i arat de unde am cam inceput aritmetica – surcelele pe rol de „socotitor”.
Ce m-a determinat insa sa va scriu, este aprecierea pentru optiunea de a si refuza app-urile !
Ca fost number one prin ’70-’90 consider ca din prostie/incultura multi folosesc doar optiunile de acceptare totala sau partiala.
App-urile sunt bagajele pe care „neamurile” le lasa in hol (citeste calculator), cand vin in „vizita”. La un site e si mai grav – se blocheaza parte din memorie si implicit scade si viteza de lucru. Si asa stapanii cotrobaie permanent si ne taie viteza de lucru.
Apoi de ce sa lasi un bagaj daca adesea nu te mai intereseaza site-ul?! Ca sa faca bani cei ce ne supravegheaza si chiar dirijeaza activitatile pe NET? Sunt multe de spus dar nu este locul.
Oricum, tuturor celor care fac ceva pentru altii, daca nu le dam o mana de ajutor cel putin sa le apreciem munca! Azi, cand banul dicteaza si nu placerea de a trai, muncind la superlativ.
Va multumesc foarte mult pt aceste lectii. Sunt foarte usor de inteles.
Materiale excelente oferite de un profesor exceptional.
Am nevoie de lecția „Poemele homerice: Iliada și Odiseea” și nu o găsesc. Remediați problema
Bună ziua,
Această lecție nu se află în programa școlară la disciplina istorie.
Felicitari !
Va multumesc pentru informatiile cuprinse in proiectul didactic referitor la cultura arheologica Monteoru. Am predat istoria la Parscov 40 de ani si am avut sansa, cu ajutorul specialistilor si al elevilor, sa gasim in zona noastra urme ale locuirii umane din ultimile 4 milenii. Astfel am adus in atentia cercetatorilor o asezare Monteoru pe o terasa aflata pe malul stang al paraului Balaneasa.
Felicitari!
Super👍👍👍
Foarte bine structurata materia. Imaginile si filmuletele aferente lectiilor imi sunt extrem de folositoare.
Foarte bune lectiile. De cand fac ora de istorie cu dvs. am inceput sa inteleg cu usurinta istoria!
Un material bun pentru clasa a VIII-a . Felicitari!
Va multumim pentru tot efortul!!
Interesant și util ! Mulțumesc!
Acest site chiar este util! Mie mi se pare o idee geniala, online si mai ales toate lectile de care ai nevoie! Sunt chiar si explicatii, pentru cuvant cu cuvant, dar si poze. Nimic negativ.
Felicitări! Informații super bune! Mii de mulțumiri! Succes!
Într-adevăr, un site util. Bravo!
Felicitări, nu folosesc de mult materialele voastre, dar (sincer) mi se par bine structurate, cu imagini relevante pentru tema respectivă!! Succes și mulțumesc.
Imi place istoria si invat cu drag de pe acest site!