Tematica științifică pentru disciplina istorie
- Orientul Antic (Mesopotamia, Egipt, Palestina)
- Lumea greacă (secolele al VI-lea – al IV-lea î.Hr.)
- Geto-dacii
- Statul roman (Republica, Principatul, Imperiul, Dominatul)
- Etnogeneza românilor
- Creștinismul – de la origini la Marea Schismă
- Geneza și organizarea statului în spațiul românesc în Evul Mediu
- Lumea bizantină (secolele al VII-lea – al XV-lea)
- Stat și societate în Europa Occidentală în Evul Mediu
- Lumea islamică (secolele al VII-lea – al XVI-lea)
- Românii în „cruciada târzie” (secolele al XIV-lea – al XVI-lea)
- Renașterea și Reforma
- Marile descoperiri geografice
- Absolutismul în secolele al XVI-lea – al XVII-lea (Franța, Anglia, Rusia)
- Spațiul românesc – între medieval și modern (secolele al XVII-lea – al XIX-lea)
- Iluminismul – ideologie și acțiune (Marea Britanie, SUA, Franța)
- Apariția lumii moderne. Revoluția industrială
- Secolul al XIX-lea – „secolul națiunilor”
- Constituirea României moderne
- Societate, ideologii, viață politică în România până la Primul Război Mondial
- Românii din afara granițelor (secolul al XIX-lea și începutul secolului al XX-lea)
- Primul și Al Doilea Război Mondial. Statele lumii în timpul celor două războaie mondiale
- Participarea României la cele două conflicte mondiale
- 1918 la români: Marea Unire
- Lumea interbelică. România între cele două războaie mondiale
- Lumea postbelică – de la sfârșitul celui de-Al Doilea Război Mondial la începutul mileniului al III-lea
- Cultura română – evoluție și particularități în cultura universală (secolele al XVIII-lea – al XX-lea)
- Regimul comunist din România
- România: 1989 – la începutul mileniului al III-lea
Tematica pentru metodica predării pentru disciplina istorie
- Istoria ca disciplină de studiu în învățământul preuniversitar
- Curriculumul pentru istorie – planuri cadru, programe școlare de istorie; manuale școlare, resurse digitale, auxiliare didactice etc.
- Formarea și dezvoltarea competențelor prin predarea-învățarea istoriei
- Valori și atitudini cultivate prin studiul istoriei
- Raportul dintre competențe, valori și atitudini și conținutul științific al disciplinei
- Demersul didactic la istorie
- Proiectarea didactică la istorie: planificarea calendaristică, proiectarea unității de învățare, proiectarea lecției și a activităților de învățare
- Concepte, probleme de atins, teme și domenii de conținut
- Activități de învățare, metode didactice și tehnici de predare-învățare a istoriei
- Integrarea resurselor didactice, a tehnologiilor informatice și a internetului în predarea-învățarea istoriei
- Evaluarea competențelor formate și dezvoltate prin intermediul istoriei
- Relația profesor-elev în procesul de predare-învățare-evaluare
Subiecte titularizare istorie
- Titularizare Istorie 2024 – subiect și barem
- Titularizare Istorie 2023 – subiect și barem
- Titularizare Istorie 2022 – subiect și barem
- Titularizare Istorie 2021 – subiect și barem
- Titularizare Istorie 2020 – subiect și barem
- Titularizare Istorie 2019 – subiect și barem
- Titularizare Istorie 2018 – subiect și barem
- Titularizare Istorie 2017 – subiect și barem
- Titularizare Istorie 2016 – subiect și barem
- Titularizare Istorie 2015 – subiect și barem
- Titularizare Istorie 2014 – subiect și barem
- Titularizare Istorie 2013 – subiect și barem
- Titularizare Istorie 2012 – subiect și barem
- Titularizare Istorie 2011 – subiect și barem