Stimați profesori de istorie,
Platforma educațională ORA DE ISTORIE vă recomandă Manualul de Istorie pentru clasa a VII-a, realizat de Editura Corint, care a fost declarat câștigător la licitația din acest an, în urma evaluării experților din cadrul Ministerului Educației.
Manualul poate fi consultat la adresa: https://edituracorint.ro/istorie-manual-pentru-clasa-a-vii-a-2024.html
Autori: Adrian Cioroianu (coord.), Doru Dumitrescu, Elvira Rotundu, Carmen Tomescu-Stachie
✅ Despre autori
♦️ Adrian CIOROIANU, director general al Bibliotecii Naționale a României, este autorul mai multor volume privind istoria contemporană a României și, totodată, coautor al unui manual pentru clasa a XII-a.
♦️ Doru DUMITRESCU, absolvent al Facultății de Istorie a Universității din București, fost inspector general pentru disciplina istorie în ME și profesor dr. la C. N. „Spiru Haret” din București. Autor și coautor de programe, manuale și auxiliare școlare, coordonator de practică, articole, lucrări și studii de specialitate.
♦️ Elvira ROTUNDU, profesor de istorie, grad didactic I, la C. N. „Costache Negruzzi” din Iași, doctor în Științele Educației, profesor-asociat la Universitatea „Al. I. Cuza” din Iași. Metodist, coordonator de practică pedagogică, autor de manuale și auxiliare școlare.
♦️ Carmen TOMESCU-STACHIE, profesor de istorie, grad didactic I, la C. N. „Costache Negruzzi” din Iași. Metodist, coordonator de practică pedagogică, autor de manuale și auxiliare școlare.
✅ De ce să alegeți manualul Corint?
1) Valoarea științifică a manualului este asigurată prin informații relevante, sistematizate și structurate coerent. Lecțiile sunt prezentate într-o manieră accesibilă, adaptată particularităților de vârstă ale elevilor. Imaginile, hărțile și celelalte surse istorice sunt atent selectate pentru a asigura completarea, înțelegerea și aprofundarea conținuturilor.
2) Unitățile de învățare asigură abordarea integrală a programei pentru clasa a VII-a, oferind posibilitatea stabilirii de corelații interdisciplinare şi organizării unor contexte de învățare care să faciliteze înţelegerea conceptelor istorice și dezvoltarea competențelor din programă. Studiile de caz vin în completarea și aprofundarea tematicii lecțiilor, având aceeași structură unitară.
3) Manualul se remarcă prin diversitatea activităților de învățare, care presupun: comunicare, colaborare, asumare de roluri, realizarea de proiecte și portofolii. Aplicațiile sunt formulate în termeni de competențe și invită elevii să observe, să analizeze, să compare, să descopere și să aplice idei și experiențe pozitive din istorie.
4) Fiecare unitate de învățare cuprinde o lecție de evaluare a nivelului de dezvoltare a competențelor, ce oferă elemente de sprijin care au rolul de a-i orienta pe elevi în autoevaluare. Pe lângă modalitățile tradiționale, manualul oferă exemple de utilizare a metodelor alternative de evaluare: proiectul, investigația, portofoliul, studiul de caz.
5) Grafica este atractivă și echilibrată, astfel încât să asigure diversitate și consistență demersului de învățare. Partea de recapitulare inițială și finală oferă exemple de reactualizare, sistematizare și reorganizare a informațiilor. Minidicționarul de termeni și concepte istorice are rolul de a-i sprijini pe elevi în înțelegerea conținuturilor și în dezvoltarea limbajului de specialitate.