Schița lecției
Computerul
- reprezintă una dintre cele mai mari invenții din secolul XX
- a înlocuit mașinile de scris
- prin intermediul lui putem juca jocuri video, asculta muzică și viziona filme
- oferă acces la internet
- 1974: a fost lansat primul computer personal Altair 8800
- 1976: a apărut computerul personal Apple I
- 1981: a fost lansat IBM 5150
Jocurile video
- se pot juca pe telefon, pe tabletă, pe consolă sau pe computer
- se pot juca online sau individual
- stimulează curiozitatea, interesul și competitivitatea jucătorilor
- în majoritatea cazurilor, publicul-țintă îl reprezintă copiii
Evoluția jocurilor video
- primele jocuri au apărut pe computere
- Ralph Baer a pus bazele jocurilor video, deschinzând era consolelor de jocuri video
- cea mai cunoscută consolă este Odyssey Magnavox
- Ralph Baer a pus bazele jocurilor video, deschinzând era consolelor de jocuri video
- 1947: a apărut primul joc pe calculator, o simulare de rachete creată de Thomas T. Goldsmith Jr. și de Estle Ray Mann
- 1950-1960: apar noi jocuri: X și 0, Tennis for Two, Spacewar
- anii ’70: apar jocurile Arcade (mașini de divertisment bazate pe plata cu monede)
- anii ’90: a luat avânt industria jocurilor video pe computere personale
- au apărut jocuri precum Super Mario, Quake, Age of Empires
Consecințe
- jocurile afectează sănătatea (vederea, somnul, coloana, obezitatea)
- unii copii preferă jocurile de simulare a sporturilor în loc să facă mișcare fizică
- dependența de jocuri duce la izolare socială
- jocurile video pot fi folosite ca propagandă
- unele jocuri pot forma atitudini naționaliste sau xenofobe
- jocurile cu caracter violent îi pot face pe jucători să nu mai conștientizeze consecințele reale